Які податки слід заплатити при оформленні нерухомості в 2019 році 22/07/2019

До списку новин
Які податки слід заплатити при оформленні нерухомості в 2019 році

Після виснажливого підбору нерухомості та спілкування з десятками ріелторів, слідує заключний етап угоди – укладання договору купівлі-продажу у нотаріуса. Якщо об'єкт не викликає питань у юристів, ключі від квартири можна отримати вже в день оформлення.

Але щоб усе пройшло гладко, необхідно заздалегідь подбати про важливі фінансові питання. Наприклад, про вартість роботи нотаріуса і державних податках. Про останні і поговоримо в нашій сьогоднішній статті. Укритися від сплати мита не вийде. Без підтвердження оплати у бюджет країни неможливо оформити договір і внести дані про квартиру до державного Реєстру прав на нерухоме майно.

Які збори передбачені при покупці нерухомості

Вартість послуг приватного нотаріуса оплачується окремо і не входить у загальну статтю витрат. Можна звернутися у державну контору, але оформлення відносин звичайно затягнеться через великі черги. Якщо цінуєте свій час, то краще відразу йти до приватного спеціаліста.

За оформлення стандартного договору купівлі-продажу доведеться заплатити податок і мито, розмір яких визначається законодавством нашої країни. В обов'язковому порядку слід оплатити 1% від вартості квартири у Пенсійний фонд. Ще 1% від вартості нерухомості необхідно оплатити у вигляді державного мита за роботу нотаріуса, щоб він міг завірити договір купівлі-продажу. Перед підписанням попереднього договору слід з'ясувати, хто із сторін оплачує ці витрати. Звичайно якщо квартира продається дуже довго, продавець йде назустріч і оплачує 50% від витрат. Але в більшості випадків усі витрати звалюють на плечі покупця.

Варто пам'ятати, що ряд громадян України звільняється від сплати державного мита. Сюди відносяться інваліди ВВВ, потерпілі від вибуху на ЧАЕС та інші категорії. Уточнити цю інформацію можна у нотаріуса під час підписання попереднього договору купівлі-продажу.

Згідно із законодавством, платити у Пенсійний фонд також зобов'язаний не кожний покупець. Наприклад, якщо людина купує житло вперше або стоїть на квартирному обліку, вона звільняється від необхідності вносити 1% від суми на рахунок ПФ. Однак насправді ситуація інша. Неможливо визначити яка за рахунком квартира купується. У цей час в Україні немає єдиного реєстру або бази даних, куди вноситься вся необхідна інформація. От чому нотаріуси для перестраховки і захисту своїх інтересів, а також інтересів держави, без внесення суми в Пенсійний фонд не завірять договір. Але у кожної людини в країні є можливість оскаржити будь-яке рішення нотаріуса та звернутися до суду за допомогою. Суддя розгляне всі матеріали справи і може винести рішення про повернення суми покупцеві.

Податки продавця при оформленні угоди

До продавців нерухомості висуваються певні вимоги. Їх також змушують оплатити всі податки і збори, без яких неможливо завершити передачу майнових прав. Крім держмита, яке може платити як одна, так і інша сторона за домовленістю, потрібно оплатити 1,5% від вартості об'єкта як військовий збір. При цьому його платити необхідно тільки у тому випадку, якщо угода передбачає оплату податку на доходи фізичних осіб.

Ще один неприємний збір для покупця – це саме ПДФО, сума якого розраховується індивідуально. Оплачувати його слід тільки у деяких випадках. ПДФО стягується якщо продавець уклав більше 1 угоди з нерухомістю протягом останніх 12 місяців. У цьому випадку потрібно буде оплатити ще 5% від оціночної вартості нерухомості. Держава вважає, що часті операції із квартирами або будинками є ознаками професійної діяльності і є джерелом доходу. Також заплатити 5% буде потрібно у тому випадку, якщо продавець володіє нерухомістю менше 3 років.

Таким чином, від необхідності платити ПДФО звільняються резиденти України, які продають першу нерухомість за останні 12 місяців і володіють майном більше 3 років.

Реєстрація придбаної нерухомості

Щоб нотаріус обновив дані єдиного реєстру, також необхідно оплатити державну реєстрацію. Вартість оформлення становить 0,1 прожиткового мінімуму. Строк реєстрації звичайно не перевищує 5 робочих днів.

Варто пам'ятати, що багато продавців вмовляють покупців свідомо занизити вартість квартири. Тоді по паперах вони повинні будуть заплатити менший ПДФО і військовий збір. Раніше це вдавалося зробити завдяки відсутності незалежної оцінки нерухомості. У цей час оцінювач вказує реальну ціну квартири або будинку у договорі купівлі-продажу, тому заощадити продавцеві тут не вдається. Єдина можливість цієї сторони заощадити – це відмовитися від угоди у найближчі 3 роки після отримання нерухомості, а також пошук недорого нотаріуса.

Покупець може наполягати на тому, щоб роботу нотаріуса оплачував винятково продавець. Але добитися цього вкрай складно на ринку нерухомості України. Кожна зі сторін стоїть на своєму і рідко коли йде на поступки. Тому оплата 50 на 50 вже вважається непоганим варіантом.

 

Вас також може зацікавити:

Країни світу з найвищими і найнижчими податками на нерухомість

Як проінвестувати в будівництво нерухомості

Задаток, попередній договір і аванс при оформленні нерухомості

10 помилок при покупці квартири у новобудові

Які фактори впливають на формування ціни за 1 м2 у ЖК і КМ

Передбачена компенсація 3% річних для окремих категорій мешканців Львівської області
Наглядова рада ПрАТ “ХК “Київміськбуд” призначила на посаду Голови правління – президента компанії Василя Олійника.
Результати роботи команди за 12 місяців та висновки по ринку первинної нерухомості Києва.