Міністерство регіонального розвитку робить усе можливе, щоб у найближчому майбутньому прибудинкова територія новобудов повністю позбулася паркувань. Головна претензія – зони для зберігання автомобілів сильно псують зовнішній вигляд нових районів і заважають мешканцям багатоквартирних будинків. При цьому будівництво паркувань хочуть обмежити, щоб захистити людей від шкідливого впливу вихлопних газів (актуально для великих міст і столиці).
Нові державні будівельні норми забороняють зведення паркувань для транспорту всередині житлових кварталів. Доступний простір повинний використовуватися во благо покупцям нерухомості, тобто, облагороджуватися по максимуму. Згідно із заявою офіційних представників державних органів, у дворах повинні з'являтися дитячі майданчики і спортивні споруди.
З урахуванням представленого документа, гаражі і паркування рекомендується будувати за периферією житлових районів – вдалині від ігрових зон і прогулянкових алей. У цьому випадку альтернативою можуть виступити підземні і наземні паркування. У районах з пам'ятниками історії та архітектури, щоб зберегти гарний вид, зобов'яжуть будувати тільки підземні паркування.
Були представлені і деякі норми будівництва. Наприклад, зазначено, що відстань від місця проживання власника автомобіля до зони зберігання автомобіля не повинна перевищувати 700 метрів. Гостьове паркування дозволено будувати тільки з боку проїзду або вулиці, але не всередині житлових кварталів. Відстань від нерухомості до гостьової зони не повинна бути менше 150 метрів.
Представники влади особливу увагу приділяють безпеці майбутніх новобудов. У більшості випадків стихійне паркування транспортних засобів несе загрозу життю мешканців квартир. Машини блокують проїзд спецтранспорту, наприклад, карети швидкої допомоги або пожежному авто.
При цьому ніхто не збирається створювати умови для вирішення проблеми: у великих містах справи з автомобілями йдуть настільки погано, що місця не вистачає навіть на гостьових паркуваннях, особливо в центральних районах. Деякі забудовники вирішують подібні спірні ситуації по-своєму і попросту реалізують концепцію «двір без машин», а іноді і зовсім не будують ніякого паркування в пішій доступності. Також будівельні компанії, які зайняті у зведенні об'єктів, забувають про те, що на одну квартиру звичайно доводиться одна машина. Нерідко новобудови з паркувальними зонами і підземним паркінгом включають меншу кількість місць, ніж самих квартир.
Додає дров до вогню і економічна ситуація в країні. Експерти погоджуються з необхідністю вирішити проблему якомога швидше, але наполягають на бюджетних ініціативах. Девелопери повинні створювати компактні підземні паркінги з доступними цінами за місце. Зараз ситуація протилежна, тому як дозволити собі зберігати авто можуть лише люди з достатком вище за середній та покупці бізнес-нерухомості.
Згідно з офіційними заявами, змінені будівельні норми повинні вступити у силу найближчим часом. Другого квітня в газеті «Голос України» опублікований відповідний закон про внесення змін до законодавства. Оновленню торкнулося і адміністративне законодавство. Так, законодавці зобов'язали фіксувати порушників правил зупинки, стоянки і паркування за допомогою відео- і фотоапаратури.
Закон набуває чинності через 180 днів після публікації, тобто 27 вересня 2018 року.
Вас також може зацікавити:
Інфраструктура в новобудові: на що звернути увагу
Ініційоване обговорення нового законопроекту про захист прав інвесторів
Управителів багатоквартирних будинків змусять проходити професійну атестацію
Дитячі садки дозволять будувати на перших поверхах житлових будинків