Таку думку висловив засновник і керуючий партнер групи компаній DIM Олександр Насиковський.
За його прогнозами, продажі в сегменті нових форматів житла складуть до 60% від усіх угод на первинному ринку Києва і передмістя.
Олександр Насиковський нагадав, що за даними Міністерства юстиції, в 2020 році на ринку житла спостерігалося зниження активності покупців. Так, в порівнянні з 2019 роком, кількість угод скоротилася майже на 3%. Як вважає керівник групи компаній DIM, причини зниження активності покупців очевидні: це наслідки пандемії і пов'язані з нею обмежувальні заходи, крім цього зниження активності було викликано низкою будівельних скандалів. Але в умовах політичної та економічної стабільності, в 2021 році очікується зростання кількості угод в середньому до 3-5% на вторинному ринку і до 10% на первинному ринку.
«Пік активності на первинному ринку наступить в 2 кварталі 2021 року і триватиме протягом 2-3 місяців», - резюмував Олександр Насиковський.
Олександр Насиковський також акцентував увагу на тому, що одним з нагальних питань 2021 року стане надійність забудовників. На його думку, в умовах незавершеності реформи ДАБІ, періодично спалахують будівельних скандалів, форс-мажорних обставин, як торішній карантин, покупця, крім суто якісних характеристик майбутнього ЖК, буде хвилювати питання гарантій власних вкладень. Одним із способів вирішення цього завдання стане повна прозорість і відкритість компанії-забудовника, а також її фінансовий багаж.
Експерт вважає, що витрати на створення сучасних житлових комплексів, як мінімум на 40-50% вище, ніж собівартість стандартних об'єктів економ-класу.
«Учасники ринку вже усвідомлюють, що реалізувати амбітні проекти тільки за рахунок коштів покупців утопічно. Тому надійність, стабільність забудовника, а також гарантії для покупця, що об'єкт буде завершений вчасно, будуть залежати від стратегії компанії щодо акумулювання коштів на будівництво », - підкреслив експерт.
Олександр Насиковський вважає, що в 2021 році для старту нового проекту девелоперу необхідно акумулювати до 40% від його кошторисної вартості.
«З одного боку, це дозволить забудовнику реалізовувати амбіційний, надсучасний і затребуваний проект незалежно від зовнішньої кон'юнктури, а з іншого - це стане красномовним сигналом надійності компанії для вкладення коштів в її проект», - підсумував експерт.